Friday 7 November 2014

TIPS-TIPS UNTUK KURUSKAN BADAN

Nak kurus, kena usaha…Ini dia, teknik mudah dan simple yang tak pernah terfikir dek akal pun sebelum ni.

Tip Kuruskan Badan #1

  • Katakan anda tinggal di sebuah apartment tingkat 6. Semasa menunggu lif, biarkan orang lain menekan dahulu aras tingkat masing masing, tugas anda hanyalah melihat aras mereka. Pasti ada yang menekan tingkat 4, 7, atau 8. Anda pilihlah sendiri samada untuk turun di tingkat mana (4,7 atau 9) DENGAN MENGGUNAKAN TANGGA terus ke aras 6 (rumah anda).. Amacam! Kan kalori terbakar tu..

Tip Kuruskan Badan #2

  • Bila makan dikenduri kawan baik anda, pastikan anda mulakan pemakanan anda dengan buah-buahan terlebih dahulu!

Tip Kuruskan Badan #3

  • Katakan anda sedang menunggu lif beramai ramai untuk naik ke Pejabat anda. Ada sorang mamat ni pergi tekan tingkat 1 sedangkan tingkat 1 tu hanya sebanyak 20 anak tangga je. Cara perli yang paling sopan ialah dengan tarik nafas anda sambil menggeleng-gelengkan kepala. Esok, mesti mamat tu segan nak tekan tingkat 1 lagi.

Tip Kuruskan Badan #4

  • Bila sedang bekerja, pastikan anda membawa bersama botol air 3 liter setiap hari. Simpan botol itu di pantry bukannya di bawah meja anda. Setiap selang 1 jam anda perlu bergerak ke pantry untuk minum. sehari 40 kalori terbakar sebab pergerakan ini :)

Tip Kuruskan Badan #5

  • Bermainlah dengan anak anda setiap petang. Bermain kejar-kejar, lepas 10 minit pasti peluh bercurah-curah dan anak anda akan tidur awal malam itu. Kan senang :)

Tip Kuruskan Badan #6

  • Bila bangun pagi sebelum gosok gigi, minum segelas air terlebih dahulu OK.

Tip Kuruskan Badan #7

  • Parking kereta anda jauh sedikit bila pergi ke Shopping Complex. Ini membuatkan anda berjalan lebih banyak pada hari itu :)

Tip Kuruskan Badan #8

  • Katakan anda sudah menempang tiket wayang pada pukul 2pm minggu ini. Pastikan anda datang awal 2 jam bagi membolehkan anda berwindow shopping. Tu pun bakar kalori jugak tanpa disedari.

Tip Kuruskan Badan #9

  • Setiap kali makan tengahari, ambil nasi suku TAPI sayur 3 jenis..

Tip Kuruskan Badan #10

  • Kawan-kawan tak nak bersenam bersama anda? Tak jadi masalah, anda pergi je ke taman dan jogging dibelakang mak cik atau pak cik di sana. Jangan terkejut, bila Pak cik atau Mak cik tu nak jadikan anda anak menantu mereka.

haaa....tip-tip utk kuruskan badan saya da bgtaw...saya jual supplement utk kurus pn saya galakkan juga u all bersenam setiap hari...barulah dpt result yg geboomm......mmg slim melim jerlaa nnti...kat sini saya nk bg pulak cadangan supplemen utk kurus...


untuk sebarang orer dan pertanyaan boleh hubungi saya :



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...